איך הבאנו את אלן קאר לעמוד הראשון בגוגל ב-45 יום (בלי קסמים, רק עבודה חכמה)
ספוילר: זה לא היה קל, אבל היה שווה כל רגע
זוכרים את הסיפור על השבר בגב שלי? ובכן, הפרויקט של אלן קאר היה סוג אחר של אתגר – אחד שדרש פחות משככי כאבים ויותר קפה. הרבה קפה.
כמה מילים על אלן קאר למי שלא מכיר: אלן קאר הוא כמו הקוסם של עולם הגמילה מעישון. הספר והסדנאות שלו, “הדרך הקלה להפסיק לעשן”, עזרו למיליוני אנשים בעולם להיפטר מההרגל המזיק הזה.
אז איך הבאנו את האתר של אלן קאר לעמוד ה-1 בגוגל? בואו אגלה לכם את הסוד: זה היה כמו לשדרג בית ישן, רק שבמקום מברגים ופטישים, השתמשנו במקלדות ו… עוד קפה.
שדרגנו את כל התוכן הקיים באתר. הרבה פעמים באתרים ותיקים יש המון תוכן שפשוט יושב שם ומעלה אבק. כלומר התוכן קיים באתר אבל נראה מיושן ולא מסמן לגוגל שכדאי להכניס לשם עוד גולשים שיקראו אותו.
אחד הדברים הכי חשובים לגוגל זה שלכל עמוד באתר יש מספיק “אוטוריטה”
אז הגדלנו את האוטוריטה של כל עמוד על ידי הוספת מידע עדכני, סטטיסטיקות חדשות ותובנות מעמיקות, קישורים לאתרים בעלי סמכות כסוג של ביבליוגרפיה על מנת להראות לגוגל שהמידע שאנו צורכים הוא מהימן.
הבלטנו את הניסיון של אלן קאר ע״י הוספת תוכן מקצועי, עדכון תוכן ישן. הוספנו Author Box עם קישור ללינקדאין, הקפדנו על שקיפות מלאה בכל הנתונים והמחקרים שהצגנו.
מבוך הקישורים החכם: אחרי ששדרגנו את התוכן, הגיע הזמן לחבר את כל התכנים זה לזה. גוגל אוהבת לראות שעמודים שונים באתר מקושרים זה לזה בצורה מסודרת ורלוונטית. אז התחלנו ליצור רשת של קישורים פנימיים שהייתה יותר מסובכת מהתירוצים של מעשן שמנסה להסביר למה הוא לא מפסיק.
כל מאמר התחבר לאחרים בצורה שיצרה סוג של מסע גמילה דיגיטלי למשתמשים – וכמובן גם לגוגל, קישורים אלה גרמו לגוגל לסרוק את האתר בצורה טובה יותר וגם גרמה לגולשים להשאר יותר זמן באתר כי עכשיו הם יכלו לעבור בקלות מעמוד לעמוד במקום לצאת מהאתר = מה שמגדיל את הסיכוי של הגולש להשאיר פרטים.
אחרי ששדרגנו את התוכן, הגיע הזמן לחבר הכל ולמלא את החורים. וכשאני אומר חורים, אני מתכוון לפערי תוכן שגילינו בעזרת Content Gap Analysis.
אה, לא שמעתם על זה? תארו לעצמכם שאתם מנסים למלא אלבום מדבקות. ה-Content Gap Analysis הוא כמו לבדוק איזה מדבקות חסרות לכם כדי להשלים את האוסף. רק שבמקום מדבקות של כדורגלנים, אנחנו מחפשים נושאים ומילות מפתח שחסרים לנו.
הנה מה שעשינו:
סרקנו את האתרים המובילים בתחום הגמילה מעישון.
בדקנו על אילו נושאים הם מדברים שאנחנו לא.
חיפשנו שאלות שאנשים שואלים בפורומים ובקבוצות פייסבוק שעדיין לא ענינו עליהן והשלמנו באתר.
גילינו שיש לנו בעיה של דפי 404 נסתרים.
אז מה עשינו? השקנו מבצע “הצלת הדפים האבודים”. הנה איך זה עבד:
סריקה מקיפה: השתמשנו בכלים כמו Screaming Frog ו-Google Search Console כדי לאתר כל דף 404 באתר.
מיפוי וניתוח: לכל דף 404 שמצאנו, בדקנו מאיפה מגיעים אליו. זה היה כמו להתחקות אחרי עקבות העשן כדי למצוא את מקור האש.
תיקון והפניה: לדפים החשובים יצרנו תוכן חדש או הפנינו אותם לדפים רלוונטיים קיימים. זה היה כמו להציע מסטיק למי שמחפש סיגריה – לא בדיוק מה שהוא חיפש, אבל עדיין משהו טוב.
עדכון קישורים: תיקנו קישורים שבורים בכל האתר. זה היה כמו לתקן את כל המציתים השבורים בבית – עבודה סיזיפית, אבל הכרחית
התוצאה? תוך חודש, הגענו לראש העמוד הראשון במילת המפתח החשובה ביותר ללקוח. זה היה כמו להדליק סיגריה בסערה – קשה לכם להאמין שהצלחנו? חפשו בגוגל “הפסקת עישון”
וכמובן ביטויים נוספים.
הלקח החשוב? לפעמים, כדי לטפס לפסגת גוגל, לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. צריך פשוט לקחת את מה שיש, לשפץ אותו היטב, ולחבר את כל הנקודות בצורה חכמה.
אז בפעם הבאה שאתם חושבים על קידום אתר, זכרו – לפעמים הסוד הוא לא ליצור יותר, אלא להתחיל משיפור וחיבור את מה שכבר יש בצורה חכמה יותר.
ועכשיו, אם תסלחו לי, אני הולך לקחת הפסקה. לא, לא הפסקת סיגריה – הפסקת קפה. כי היי, אחרי כל העבודה הזאת, אני צריך משהו חזק יותר מסיגריה! 

ואם אתם מרגישים שגם לאתר שלכם מגיע להיות במקומות הראשונים בגוגל אבל הוא עדיין לא שם מסיבה כלשהי, דברו איתנו ונשמח לבדוק איך אנחנו יכולים לעזור.