מה זה GEO:
כיום הבינה המלאכותית משמשת לתפקיד שהיה שמור פעם לחברים ולבני משפחה. היא היועצת הקרובה והנאמנה ביותר שלנו. היא תחפש לנו איפה לקנות נעלים ומי עורך הדין שמתמחה בדיוק בבעיה מאיתה אנחנו סובלים.
אנחנו לא יודעים תמיד מה השאלה אותה שואלים הלקוחות שלנו. אבל אנחנו יודעים בוודאות מי עונה עליה. הבינה המלאכותית.
אז מה זה GEO. בפשטות. זאת האמנות שתגרום לבינה לדבר עליך. להמליץ עליך. לצטט אותך ולהציג אותך כמומחה בתחום שלך. הדרך לגרום לבינה לראות אותך. להבין שאתה המומחה בתחומך ומי שעונה את התשובה הטובה ביותר, על השאלה של הלקוח.
מהן השיטות לשיפור GEO ?
המונח GEO: Generative Engine Optimization נולד לראשונה בשנת 2024. במאמר הנושא את אותו השם. עד לפרסום המאמר, מוכר היה הביטוי GE כלומר Generative engine. או בעברית מודל ג'נרטיבי או בינה מלאכותית.זאת בהשוואה לSE מנוע חיפוש – Search engine.
עיקר החידוש היה יצירת שיטה למדידת הסיכוי של מאמר להופיע בתשובות של בינה מלאכותית. בשם GEO-bench. באמצעות השיטה ניתן למדוד השפעה של שינוי ניסוח מאמר מבלי לשנות את תוכנו. שיטה בה נדבקת אופטימיזציה של מאמר לצרכי GEO. הרחבה והסבר על שיטה זאת כאן באמצעות שיטת המדידה, נבדקו מספר שיטות שהיו מוכרות עד לאותו הזמן לשיפור SEO ואשר ההגיון אמר כי יתאימו גם לGEO.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
מה עובד:
- הסברים פשוטים ונהירים. ככל שההסבר פשוט יותר להבנה. כך גדל הסיכוי שהמנוע הג'נרטיבי יבחר בו.
- הסברים משכנעים. ככל שההסבר משכנע וממוסמך יותר, כך גדל הסיכוי שהוא יזכה לאמור המודל. המודלים בודקים את אמינות המסמך בצורה רב מימדית. לשם הדוגמא, הצגת הכותבת כמומחה מועילה בעקיפין לאמינות המאמר. קישור לרשתות חברתיות / מקצועיות כמו לינקדין עוזר גם הוא בביסוס סמכות הכותב.
- שימוש במונחים מקצועיים. שימוש במונחים מקצועיים רלבנטיים משכנע את המודל כי לפניו אדם הבקיא בתחום ולכן יש לתת מישקל לדעותיו.
- שימוש בכתיבה נוחה לקריאה וזורמת. ככל שהקריאה של המאמר קלה יותר, כך יקל על המודל "לאמץ" את הכתוב בו ולהנגיש אותו לקורא.
- הוספת ציטוטים וסטטיסיטיקה. לא במפתיע, הפנית הקוראים למקור כל טענה והצגת הצדקה סטטיסטית לטענות משכנעות את הבינה המלאכותית בצדקת הכותב.
- הוספת משוואות. ככל שניתן להוכיח או להציג טענות בדרך מתמטית. הרי שיש בך לשכנע את המודל בצדקת המאמר.
מה לא עובד:
- שימוש במילים ייחודיות. נסיון להשתמש במילים יחודיות שאינן מונחים טכניים לא עובד. ככל הנראה הבינה אינה מיחסת לכך ערך כלשהו.
- דחיסת מילים. שיטות "קלאסיות" של SEO כמו חזרה על מילות מפתח אינן עובדות. בשונה מגוגל המודלים טובים הרבה יותר באיתור לפי כוונת המחפש ולשימוש במילות מפתח במיקום אסטרטגי יש השפעה מועטה אם בכלל.
עשיתי את כל מה שיכולתי. מה עכשיו ?
אם אתה מרוצה מהתוצאה – שום דבר. זה הזמן לתפוח לעצמך על הכתף ולטפל בזרם הלידים.
למי שרוצה וצריך יותר. קיימות שיטות מתקדמות יותר לשיפור GEO.
- עריכת GEO Audit מקצועי והפקת תובנות לגבי פערים טכניים ומהותיים.
- סינדיקציה ואוגמנטציה של תכנים. כלומר הפצת תכנים מקצועיים וחשובים ברשתות תפוצה.
- שימוש במודלים מאומנים לשיפור תוצאות.
- שימוש במערכת מדידת GEO והיזון חוזר