CRO – שיפור יחס המרה

יחס המרה הוא למעשה היחס המספרי שבין מספר הגולשים באתר בכל רגע נתון לבין האחוז של הגולשים המבצעים פעולת גלישה מקדמות מכירה באתר. על מנת למכור יותר באונליין, תדרשו לפעול לשיפור מתמיד של יחס ההמרה ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן בשבילכם.

מהו יחס המרה? כיצד מודדים אותו וכיצד ניתן להבטיח לעצמכם שיפור מתמיד ביחסי ההמרה? כל מה שצריך וחשוב לדעת של שיפור יחס המרה – CRO בכתבה שלפניכם.

“החלום הרטוב” של כל בעלי האתרים שבינינו הוא להגיע למצב בו כל גולש המבקר באתר יבצע באופן יזום פעולת גלישה מקדמת מכירה ו/או התקשרות. חלום זה אומנם מנותק לחלוטין מהמציאות ומסביבת התחרות עימה נדרשים להתמודד בעלי אתרים כאלו ואחרים בכל תחומי המסחר והשירות, אך מה בנוגע לאפשרות שפעולת ההמרה תהיה ביחס של 1 ל-10 או ביחס של 1 ל-20 או ביחס של 1- 50 וכן הלאה…

מהו יחס המרה וכיצד מודדים אותו?

יחס המרה (Conversion Rate) הינו מונח מקצועי מתחום השיווק באמצעותו מודדים את היחס בין כמות המבקרים באתר אינטרנט מסוים ו/או חנות פיזית לצורך העניין לבין כמות הפעולות המתבצעות על ידי המבקרים בחנות/גולשים באתר המובילות בסופו של דבר לביצוע עסקה או כל פעולה אחרת שהוגדרה מראש. בעולם המקוון בו אנו חיים, יחס ההמרה נמדד בהתאם לפעולות המרה שונות שהנפוצות ביניהן כוללות: הרשמה לרשימת תפוצה ו/או הצטרפות למועדון לקוחות, הורדה של טופס ו/או קובץ כזה או אחר מהאתר, השארת “ליד” באתר באמצעות טופס הרשמה ו/או מסירת מספר טלפון/אימייל וכו, יצירת קשר עם בעלי/נציגי האתר, וכמובן, ביצוע עסקה באתר.

את יחס ההמרה בתחום השיווק הדיגיטלי מודדים באחוזים, כאשר היחס נקבע בהתאם למספר הגולשים אשר ביקרו באתר ו/או בדף הנחיתה לבין המספר של פעולות ההמרה אשר התבצעו על ידי הגולשים, לדוגמא: 1,000 גולשים ביקרו בדף הנחיתה אותה העלתם במסגרת הקמפיין הדיגיטלי, כאשר רק 10  מהם ביצעו פעולה כזו או אחרת אותה הגדרתם מראש כפעולת המרה, אז הרי שיחס ההמרה הינו 1%.

מה יכול להיחשב להצלחה בכל הנוגע ליחס המרה?

הצלחה ביחס ההמרה, בדומה לכל סוג אחר של הצלחה בחיים, היא עניין אובייקטיבי לחלוטין, ולכן, מה שייחשב להצלחה רבה עבור אתר אחד, עלול להיתפס ככישלון עבור אתר אחר. בממוצע, יחס ההמרה בתחום השיווק הדיגיטלי נע בין 1% ל-4% , כאשר כל שיפור יחס המרה CRO- המתבצע לאורך זמן עלול להיחשב כהצלחה.

חשוב לציין שיחס המרה הנע בין 4 ל-8 אחוזים, נחשב להצלחה רבה באתרי מסחר מקוון וחנויות וירטואלית, כאשר פעולת ההמרה מתייחסת לביצוע עסקאות באתר, אך נחשב לכישלון כאשר מדובר בפעולת המרה מסוג השארת פרטים כאשר מדובר בקמפיין ממוקד למוצר/שירות מסוים באמצעות דף נחיתה. במקרים אלו, יחס המרה מוצלח נחשב ל-10 עד 30 אחוזים.

שיפור מתמיד וקבוע ביחס ההמרה – כיצד?

שיפור יחס המרה – CRO הוא תחום התמחות פרטני בענף השיווק הדיגיטלי והוא נחשב לאחד מתחומי ההתמחות המאתגרים ביותר גם עבור משווקים מנוסים ומיומנים בעולמות הדיגיטל. באופן עקרוני, ניתן להוביל לשיפור מתמיד ביחסי ההמרה וזאת במסגרת נקיטת מספר פעולות שמטרתן לשפר את חוויית הגלישה באתר המיועד. פעולות אלו כוללות בין היתר: האצת מהירות טעינת דפי האתר, התאמת האתר לכל סביבת גלישה (התאמה רספונסיבית), עדכון שוטף של תכני האתר באמצעות מערכת דינמית לניהול תוכן, הקמת מנוע חיפוש בתוך האתר המיועד לצרכי איתור תכנים/מוצרים על ידי הגולש, הקפדה יתרה על תפריט ניווט ידידותי, בדיקה קבועה של תקינות קוד האתר ופעולות נוספות שביכולתן לגרום לגולש הממוצע להאריך את משך שהותו באתר.

זכרו – ככל שגולש ממוצע נמצא בתוך האתר למשך זמן ארוך יותר, כך עולה הסיכוי לכך שהוא יבצע פעולת המרה כזו או אחרת, ולכן, השלב הראשון והבסיסי ביותר למטרות שיפור יחס המרה – CRO טמון בפעולות אותן ניתן לבצע על מנת להשאיר את הגולש למשך זמן ממושך יותר באתר.

אנחנו בחברת פינק מדיה, רואים במדדי יחס ההמרה אמצעי מובהק לצרכי תכנון מהלכי קידום ושיווק דיגיטלי, ולכן, אנו דואגים לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח לקהל לקוחותינו שיפור יחס המרה –  CRO באופן מתמיד וקבוע. פעולות אלו מתווספות למהלכי שיווק יצירתיים הגורמים ליותר ויותר גולשים להתעניין באתרים המקודמים ומשווקים על ידינו, ובאופן סטטיסטי, כאשר אנו מגדילים את מספר המבקרים באתר וגורמים לשהות ממשוכת יותר של כל גולש באתר, כך אנו מובילים לשיפור מתמיד ביחס ההמרה. גם אתם רוצים לגעת בהצלחה? צרו איתנו קשר כאן